strategisk visual merchandising

Den velsmurte salgsplatform – matrix forløbet

strategisk visual merchandising – online forløb:

Et 16-ugers ‘vi går vejen sammen’-forløb for dig, der vil ha’ din butik til at arbejde som en velsmurt maskine der skaber nysgerrighed, trafik, kundeflow, salg og loyalitet.

Få fremtidssikret og optimeret butikken, med et af Danmarks førende eksperter i forretningsudvikling i detailhandelen.

Et konkret og udførligt nede-på-jorden udviklingsforløb med udgangspunkt i Den Strategiske Butiksmatrix for forretninger, der styrker dig og din forretning med viden og en værktøjskasse du vil svimle over, uanset om du sælger tøj, sko, diy & hobby, frisør, er en outdoor butik, boligaccessories, design, keramik, garn (eller et af de mange andre muligheder).

Kan du genkende noget af dette?

    • ZDu har (for) travlt og derfor forsømmer du at fordybe dig i at lave en overordnet plan for udviklingen af din forretning.
    • ZDu ta'r for mange hurtige, uovervejede og nogengange dyre beslutninger og bruger for meget tid på ting der ikke giver det udbytte du håbede på.
    • ZDu har for ofte en følelse af at blive overhalet indenom af konkurrenterne.
    • ZDu ved godt at det er vigtigt at udvikle på forretningen - og hånden på hjertet ved du godt at det nok ville være sundt med en omgang. Men du aner ikke hvor og hvordan du skal starte.
    • ZDu vil gerne vil ha’ (mange) returnerende kunder, og kunder der anbefaler din butik i deres netværk.
    • ZDu må gang på gang erkende at mange af dine geniale idéer, går tabt i hverdagstravlheden.
    • ZDu savner nogengange et (k)ærligt lods i r**** fra en, der kan se din forretning fra den vigtigste vinkel: dine kunders - og savner kvalificeret sparring og input fra en der ikke er sovset ind i hverdagstrummerummen.

    Trin for trin viser jeg dig:

      • ZHvordan du arbejder med din forretning så den arbejder som en velsmurt maskine.
      • ZDine kunders æstetiske præferencer, der er hele udgangspunktet for hvordan de oplever din butik og hvordan de reagerer når de møder dig på de sociale medier.
      • ZHvordan du skruer op for butikken som salgsplatform, så du får mange flere kunder IND og RUNDT i butikken.
      • ZHvordan du skal bruge dine sociale medier så de skaber de gør kunder nysgerrige på din forretning og så de reagerer.
      • ZHvordan du arbejder med det gode købmandsskab på en tidsvarende måde. Det er nemlig NØDT til handle om mere end gode priser og bundlinje, hvis det skal være med til at sikre butikkens overlevelse.
      • ZHvilke knapper du skal skrue på overfor kunderne, for at styrke deres loyalitet (uden rabatter og loyalitetskort).
      • ZHvordan du kan bruge effektive trafikskabere så kunderne lægger mærke til dig, besøger butikken og HUSKER dig.
      • ZHvordan du helt konkret og lavpraktisk arbejder med butiksdekoration og styling i vinduer og butik, UDEN at være dekoratør.

      Jeg viser dig også:

        • ZHvad andre virksomheder gør med stor succes rundt omkring i Danmark og resten af verden - så du tankes op med idéer, inspiration, motivation, saft og kraft.
        • ZKonkrete nede-på-jorden værktøjer du kommer til at E.L.S.K.E at ha' i din butiksværktøjskasse, så du altid kan genoptage udviklingen efter behov fremadrettet.
        • ZHvordan du helt konkret griber hele processen an. Hvor du skal starte din individuelle proces - og hvordan du holder snuden i sporet fremadrettet, og hvordan du vender tilbage, hver gang du konstaterer at noget ikke fungerer optimalt i butikken.

        ‘OMSÆTNINGSREKORDER & NY BUTIK’

        Fantastisk rådgivning! Butikken er blevet FANTASTISK og kunderne er totalt BEGEJSTREDE.

        Kunderne er vilde med butikken. Omsætningsrekord i torsdags. Den smukkeste butik på Lolland, ja faktisk findes den ikke magen til i København etc. Dejligt med de rosende ord fra kunderne.

        Endnu engang tusind tak for din super hjælp, Stine. Jeg vil til enhver tid anbefale dig, du er fantastisk.

        [Kræmmerhuset Nakskov åbnede året efter en butik mere]

        Margrethe Kallehave

        Ejer, Kræmmerhuset Nakskov

        ‘RÅDGIVNING PÅ HØJT NIVEAU’

        Jeg vidste intuitivt fra starten at jeg havde fat i en ressourcestærk detailhandelsekspert.

        Jeg holder meget af det høje niveau, den skæve kreative tilgang til opgaven, de internationale input jeg også får med i købet.

        Det bedste er, at samarbejdet med Stine fortsætter.

        Maria Nielsen

        Ejer, Guldsmed Barbara Maria

        ‘ENESTÅENDE GOD FEEDBACK’

        IRMA har brugt Stine Grubbe til undervisning og rådgivning indenfor visual merchandising og salgsoptimering.

        Stines forløb er blandt de bedste jeg har deltaget på i IRMA regi, og kurserne har fået enestående god feedback fra medarbejderne, der efterspørger nye og flere kurser fra Stine.

        Vi kan varmt anbefale Stine !!

        Klara Sofie Linnet

        HR forretningspartner, Irma

        ‘YDERST TILFREDSE MED SAMARBEJDET!!’

        Stine har afholdt rådgivende workshops omkring strategisk visual merchandising og salgsoptimering for Plantorama.

        Stine er inspirerende og formår virkelig at overføre sin viden til praksis, med et stort fokus på kunden. Forløbet var målrettet til vores målgruppe, og passede derfor spot on til vores medarbejdere.

        Vi har været yderst tilfredse med samarbejdet, og vil klart anbefale Stine.

        Ditte Nørgaard Holm

        HR Chef, Plantorama

        Når du investerer i dette forløb – der tanker dig op med viden, indsigt, praktisk how-to og masser af inspiration, kan du især glæde dig til:

        Et 16-ugers trin for trin forløb, hvor jeg tager dig igennem Den Strategiske Butiksmatrix™

        Sådan foregår det:

        Trin for trin og i nøje tilrettelagte faser der sørger for du ikke rammes af uoverskuelighed  /  ‘jeg ved ikke hvor og hvordan jeg skal starte’   /  ‘det har jeg ikke tid til’   — men i stedet hele tiden ved hvad, hvorfor og hvordan du skal arbejde i processen.

        Du får serveret mundrette bider af viden, praktiske og konkrete input og løbende sparring og feedback i 4 faser over 16 uger: 

        [Fase 1] FUNDAMENTET:

        Hav det rigtige udgangspunkt når du lægger butikkens fremtidige strategi.

        Uden det rigtige fundament for din butiks udvikling, spiller du lotto med ressourcerne, salget og butikken.

        I Fase 1 lærer du:

        • $Find svaghederne

        Jeg viser dig HVORDAN du skaber et kvalificeret indblik i din forretning som giver dig det bedst mulige udgangspunkt for din kommende strategi – så du finder og styrker svaghederne, og stopper med at bruge tid på ting der viser sig at være spild af tid og ressourcer, og få fuldstændig klarhed over præcis hvor du skal sætte ind.

        Både nu – og fremover.

        • $Den æstetiske referenceramme

        Find og forstå din kernekundes visuelle, æstetiske præference.

        Det er en uvurderlig indsigt og forståelse for hvad dine kunder skal se i hos dig, for at skabe det rette salgsmode.

        Når du kender og forstår deres visuelle, æstetiske præference, begynder du at ‘tale deres sprog’ på et helt nyt niveau, og du får for alvor øjnene op for konsekvenserne af dine bevidste såvel som ubevidste valg i bl.a. butik, SoMe osv.

        • $Kundepsykologi & kundetypen

        Gamechanger viden med konkret og lavpraktisk (og med masser af praktiske, konkrete eksempler), der klæder dig med øjenåbnende indsiger i kundepsykologi, reaktionsmønstre og købstriggere, i din butik.

        Det her kommer til at forvandle blandt andet din butiksindretning, dine skilte, dine sociale medier, events, annonceringen osv. til HELT nye højder!!

        • $Fase 1 Værktøjskatalog

        Værktøjskataloget til Fase 1 indeholder:

        • skabeloner der gør processen overskuelig
        • konkrete eksempler på forretninger tilknyttet de visuelle præferencer
        • lavpraktisk sådan-bruger-du-kundeprofilerne arbejdsark

        – alt sammen specifikt udarbejdet for virksomheder i detailbranchen.

        [Fase 2] TRAFIKSKABERE:

        Tryk på de rigtige knapper og skab meget mere trafik. TIL butikken og I butikken.

        Der er mange flere knapper at trykke på, end de fleste i detailbranchen bruger (Hint: det er det samme som en kæmpe bunke u-udnyttet potentiale).

        I Fase 2 lærer du:

        • $Trafikskaberne

        Jeg viser dig de 6 hamrende effektive trafikskabere, og hvordan du bruger dem helt konkret til ikke kun at skabe trafik til butikken – men samtidigt også opbygge relationer (og dermed loyalitet) til dine kunder.

        Når du har lært dem, kan du bygge en uendelighed af variationer på dem.

        • $Online trafikskabere

        Vi går i dybden med online trafikskabere, og fastlægger hvilke der er relevante for dig – og hvordan du skal bruge dem. 

        Du kommer til at se på de sociale medier, din hjemmeside og webshop med helt nye øjne!

        • $Inspirationsboost i verdensklasse

        Jeg har samlet inspiration til dig – og masser af det. Inspererende eksempler fra de bedste, de mest unikke og de mest interessante. Fra både den danske og internationale detailhandelsscene.

        Bliv inspireret af nogle af de allerbedste og få et indblik i hvor ‘små’ ting der nogengange gør en K.O.L.O.S.S.A.L. forskel – og altsammen pakketeret til maximal brugbarhed.

        • $Fase 2 Værktøjskatalog

        Fase 2 værktøjskataloget giver dig:

        • infoark med overblik over
          • hver af de 6 grundlæggende trafikskabere
          • de online trafikskabere
          • forståelse for hvorfor og hvordan de virker
        • trafikskaber arbejdsarket der skaber overblik og sikrer at du tænker det vigtige ind – og som du kan bruge fremadrettet lige så ofte du vil
        • done-for-you eksempel, du kan høste inspiration og ideer fra

        [Fase 3] KØBMANDSKABET:

        Det moderne købmandskab handler om temmelig meget mere end pris og en go’ handel.

        God pris og god lokation er ikke længere nok – langt fra. Det gode købmandskab skal kunne noget helt andet i dag.

        Det handler Fase 3 om:

        • $De 5 søjler i Det Moderne Købmandskab

        Det moderne købmandskab skal skabe sammenhæng i elementerne og er afgørende for at fremtidssikre forretningen.

        Tilbundsgående gennemgang af hvilke elementer du bør tænke ind i købmandskabet, så får hele maskineriet til at arbejde for:

        • salg
        • kundeloyalitet
        • kunderelevans
        • værdi-match
        • kundetrafik (pull)
        • PR & synlighed.
        • $De 5 søjler - én for én

        Inspirerende og øjenåbnende input der klæder dig på til den moderne version af det gode købmandskab, og gør det tydeligt for dig, hvor du har en masse lavthængende frugter, der blot skal høstes.

        Praktisk og konkret – og øjenåbnende tilgang til butiksarbejdet.

        • $Fase 3 Værktøjskatalog

        Fase 3 værktøjskataloget er en drejebog, designet til at hjælpe dig med at finde den helt rigtige formel til lige præcis din forretning. Og det er en drejebog du kan bruge igen og igen, efterhånden som markedet og andre vilkår ændrer sig.

        [Fase 4] BAG KULISSEN:

        Alt det vi glemmer har en kæmpe påvirkning på kunderne.

        De ting du glemmer, ignorerer, lukker øjnene for, nedprioriterer og dropper – men som har en afgørende indflydelse på hvordan kunderne oplever dig.

        I Fase 4 lærer du:

        • $Helt ny forståelse for din kunde

        Alt det de ikke fortæller, men som du helt sikkert gerne vil vide. Det er en guldgrube af viden for enhver forretning.

        Du bliver indviet i forskellige elementer der skaber og har skabt, negative oplevelser for kunderne, fra research og dataindsamling i forbindelse til kunde oplevelser fra samtaler, observationer i butikker, de sociale medier og anonyme spørgeskemaer.

        Øjenåbnende stof til eftertanke.

        • $Planlægning og system

        Skridsikker metode der hjælper dig med at holde snuden i sporet både nu og efter forløbet, og et klart og køligt overblik, så udviklingen, drømmene og de gode hensigter, ikke går i stå og arbejdet ikke går tabt i den travle hverdag.

        Fremtidssikring handler i ekstrem høj grad om

        • at få øje på når der er behov for action
        • get shit done
        • holde forretningen i bevægelse og udvikling
        • overblik og faste rammer

        Det får du værktøjerne og modellen til her.

        • $Fase 4 Værktøjskatalog

        Værktøjskataloget til 4. og sidste fase, er designet til at sikre at dit gode arbejde ikke stopper efter forløbet, men at du har værktøjerne til at udarbejde:

        • din vision for forretningen
        • en strategi for at komme i mål med visionen
        • en detaljeret og prioriteret plan der kan sættes flueben ved, efterhånden som du arbejder dig igennem punkterne

        Værktøjerne vender du tilbage til når du mærker ændringer i målgruppe og andre omstændigheder, der kalder på din opmærksomhed.

         

        …du får også et par bonus’er med:

        [BONUS 1] Workbook:
        SÅDAN OPBYGGER DU LOKAL KUNDELOYALITET

        En arbejdsbog og idé katalog der gør dig og din butik til kundernes favorit. Du modtager et fysisk eksemplar – fyldt med seriøs god inspiration.

        Værdi: 599,00 +moms

        kundeloyalitet

        [BONUS 2]
        Online kursus:
        SÅDAN KOMMER DU I PRESSEN

        Et ultra konkret PR kursus hvor jeg giver dig værktøjerne og tricksene til at komme i pressen – og viser hvordan jeg selv er kommet i Børsen, Bo Bedre, Alt for damerne, Lokalaviserne, TV – og meget meget mere…

        Værdi: 3995,00 +moms

        pr kursus

        Mød din underviser og wingwoman i dit 16 – ugers forløb:

        Stine Grubbe har en unik baggrund fra detailbranchen, forlagsbranchen og IT branchen og har med den baggrund en unik tilgang til arbejdet med forretningsudvikling.

        Stine bruger  dataindsigt, forskning og cases, og kobler det sammen med mange års praktisk erfaring – og er kendt for at servere den viden i praktisk, konkret og 100% nede-på-jorden rådgivning. 

        I dag er hun anerkendt som en af landets allermest nørdede hjerner (og eksperter) indenfor butiksudvikling og visual merchandising, og hendes kunder inkluderer både nogle af landets allerstørste detailhandelskæder – og nogle af de allermindste.

        Udover opgaver i butikkerne, er hun også en flitttigt benyttet foredragsholder og et kendt ansigt på foredragsscenen hos blandt andet interiørmessen Formland, modemessen CIFF, hos brancheforeningerne og handelsstandsforeningerne og hos et væld af virksomheder til virksomhedsevents, bestyrelsesoplæg o.lign.

        Helt praktisk foregår dit 16 ugers forløb sådan her:

        Helt praktisk foregår dit 16 ugers forløb sådan her:

        N

        Straks efter du har booket et forløb, modtager du en velkomstmail fra mig, med dine opstarts opgaver.

        Du modtager samtidigt log-in til dit helt eget procesrum, hvor modulet til første fase ligger klar til dig.

        Kort efter booker vi din 1:1 opstarts session – og så er du igang.

        7

        Herefter foregår resten af processen således.

        uge efter uge. Fase efter fase:

        • 9Uge 1: Online modulet frigives
        • 9Uge 2: Du sender dine spørgsmål, input, billeder mv. til Stine
        • 9Uge 3: Du har en 1:1 session med Stine
        • 9Uge 4: Opsamling og afrunding af modulet og next step
        N

        Du har i perioden mig på sidelinjen, så når du står i processen og skal bruge sparring, er der for dig. Du er ikke alene i denne forandringsproces.

        Efter forløbet:

        • ZStår du med en skarp strategi og vision for din forretning - dermed også for de ressourcer, du bruger tid og penge på.
        • ZKan du vinke pænt og endegyldigt farvel til tilfældigheder og uovervejede (dyre og nogengange virkelig ærgerlige) beslutninger.
        • ZHar du en meget konkret og praktisk indsatsplan for din forretning. Skabt til lige præcis dig og din forretning.
        • ZHar du et køligt overblik over hvad der skal gøres og hvorfor. Og du ved hvordan du dykker ned i processen igen, hver gang behovet melder sig.

        Med andre ord får du skabt en køreklar manual for din forretning – og i hele forløbet fået rådgivning, ideer, viden, værktøjer og adgang til en passioneret ekspert på området.

         

        Du får adgang til en proces og en model der har skabt VILDE resultater, inklusive adskillige salgsrekorder, medieomtale, leverandørfavoritter, megamotivation hos medarbejdere og ejere …og meget andet.

         

        Du bliver du knivskarp på, i hvilken retning du vil udvikle din forretning, hvorfor og hvordan, og du bliver holdt til ilden og får kørt dig selv i stilling til at sætte turbo på din forretning.

        Forvandlingen starter her:

        Din investering i at få strategien, overblikket og kompetencerne til at kunne identificere når noget omkring butikken skal styrkes – og dermed fremtidssikre forretningen?

        DKK 24.000,00

        Du har mulighed for at betale beløbet i 10 rater med 1 måneds mellemrum – uden at det koster ekstra. Så vælger du blot denne mulighed når du booker dit forløb.

        Du kan også få tilsendt en faktura (ikke ved ratebetaling), så modtager du login så snart vi har registreret betaling.

        Har du spørgsmål til forløbet? Du er altid meget velkommen til at sende dem til stine@stinegrubbe.dk eler ringe: 27 28 28 00